A morcos cica legendája – VFR 750 RC36 1991

Ez a motor alapvetően egy legenda. Mármint úgy ALAPVETŐEN. Komoly, nagy, kényelmes, és közben kellemesen harcias kinézetű. A design meglehetősen időtálló. Senki hozzá nem értő nem mondaná meg, hogy huszonéves motorról beszélünk. Esztétikus ívek, szép vonalvezetés. A kor túra-sport motorjainak álma valósul meg a VFR 750-es, RC36-os gépében. Az alapminta az RC30-as versenymotor volt a Honda tervezőinek.

 

VFR_750_FR_FS_FT_FV__RC36_94-97_1

A futóműve akkoriban újdonságnak számító féllengőkaros megoldás volt, tehát csak az egyik oldalon van függesztve a hátsó kerék. Ennek megfelelően kellemes, sima futású a motor, a kanyarokat szépen veszi. A blokkja egy 750 köbcentis, V4-es erőforrás. Karburátorok etetik, a forgalmiban pedig a meggyőző 101 lóerős adat szerepel. Súlya üzemanyagtól és pakolástól függően 230-250 kg körül alakul.

Photo0076

 

Könnyedén indul, jellegzetes hanggal. Indulási nehézségeket egyedül egy hosszabb, téli leállás eredményezhet, ekkor előfordul, hogy 2-3 henger indul csak elsőre. A vezérlése örökéletű, fogaskerekes megoldás. Halk, surrogó hanggal jelzi, hogy itt bizony nem láncról vagy szíjról van szó.

CMA-200912081734_1

 

200km/h-ig kellemes érzetű, a szélvédelemmel sincs gond. A fogyasztása 90-120-as tempót tartva 6 liter magasságában alakul, ami a lóerőket és az igen testes motort figyelembe véve nem rossz adat. Az első duplatárcsát a NISSIN szállítja, csodásan fékez. Az utazás a második személynek sem feltétlen negatív élmény, bár a négyhengeres V-motor tud meglepetést okozni a felkészületlen utasok számára.
hqdefault
A műszerfal sport-túrás, csak az jelenik meg rajta, amire szükség van, de az is megfelelő elrendezésben. A látvány közepét uraló 13.500-ig skálázott fordulatszámmérő a sportmotorokat idézi, de mellette gyakorlatilag azonos méretben van jelen a 280-ig órázott kilométeróra is. Jobb lent a motorhőfokra és az üzemanyagszintre vonatkozó analóg információkat olvashatjuk le, ezen kívül visszajelzőledek és egy digitális (!) óra is helyet kapott a motoron.

 

 

A kuplung itt már hidraulikus, ami nagyban megkönnyíti a gyakori váltogatást. Ebbe még nagyobb hidegben sem fájdul bele a kezünk. Ugyanakkor a csutkakormány nem a hosszú távú túrák barátja, bár a viszonylag magas elhelyezése miatt nem is kínpad. A VFR széria egyébként híresen megbízható, egyes körökben ódákat zengenek a 80-100-150.000 km-eket futott, bontatlan példányokról.

 

Honda_VFR_750_RC36_II
Egyszerűen nem lehet nem szeretni ezt a designt. Gyárilag színre fújt utasülés-takarót is lehetett kapni hozzá, ez még egy kicsit sportosabbá tette. Nehéz nem észrevenni az erősen Yamaha-ra hajazó fejidomot és lámpaosztást. Azt nem tudjuk, hogy ki másolt kiről, de valaki valószínűleg megtette. A dolog egyébként csalóka, hiszen valójában egyetlen üveg lámpáról beszélünk, amelyet csak egy műanyag minta bont ketté.

91-vfr750

 

A VFR 750 a maga idejében a tehetősebb réteg számára elérhető gép volt, azonban manapság már szinte bárki megveheti. Időtállóságának köszönhetően valószínűleg csalódni sem fogunk benne. Ajánlott hosszabb-rövidebb túrákhoz, munkába járni, vagy csak egyszerűen élménymotornak, de mindenképpen tapasztaltabb motorosoknak.

Ára állapottól függően sokféle lehet, érvényes műszakival és tisztázott papírokkal egy szebb példány 3-400.000 körül indul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *